10 zalet prowadzenia bloga przez markę z branży medycznej

marketing medyczny blog doradztwo marketingowe

10 zalet prowadzenia bloga przez markę z branży medycznej

Artykuł skierowany jest przede wszystkim do placówek, marek, produktów medycznych, które nie prowadzą działań content marketingowych – nie posiadają własnego bloga. Jesteś managerem placówki medycznej, właścicielem firmy z branży produktów dedykowanych klinikom leczniczym, start-upem z branży medycznej? Z jakichś względów Twoja firma nadal nie zdecydowała się, aby założyć bloga? Koniecznie zapoznaj się z tym materiałem. Regularnie prowadzony blog ma bardzo wiele zalet i może stanowić naprawdę ważny element marketingu Twojej firmy. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem własnej marki, placówki, produktu, czy technologii.

W tym artykule wybrałam dziesięć, moim zdaniem najważniejszych, wartości płynących z posiadania regularnie aktualizowanego bloga. Nie podaję tutaj przykładów dla konkretnych produktów lub usług (case studies). Jednak jeżeli będziecie chcieli, to oczywiście stworzę kolejny artykuł i wybiorę najciekawsze przykłady, pokażę i omówię ciekawie prowadzone blogi.

#1 Narzędzie budowania zaangażowania wokół marki

Blog pisany z myślą o Twoich klientach, potencjalnych klientach, sympatykach, bądź partnerach, to sposób na budowanie społeczności i zaangażowania wokół działań Twojej firmy lub marki. Blog może dostarczać wiedzy, informacji, rozrywki, inspiracji, w zależności od przyjętej strategii content marketingowej. Jest medium dzięki któremu pozostajesz w kontakcie z odbiorcami na których Ci zależy angażując ich w świat Twojego produktu lub usługi medycznej.

#2 Własne medium, jako dodatkowy kanał komunikacji

W związku z drastycznym ograniczeniem zasięgu postów organicznych na Facebooku, wiele firm zorientowało się że ten portal, bez angażowania dodatkowych środków finansowych, może wkrótce stać się całkowicie bezużyteczny. Zasada dywersyfikacji kanałów komunikacji marketingowej, to podstawa. Jednym z nich jest także blog – platforma komunikacji, którą w pełni kontrolujesz i masz na nią bezpośredni wpływ.

#3 Źródło contentu do promocji, także w social mediach

Wpisy na blogu stanowią świetny materiał do promocji, między innymi w wyszukiwarce Google, jak i w social mediach. Jeżeli dany artykuł jest wyjątkowo ciekawy i spodobał się Twoim czytelnikom, wówczas warto pomyśleć o jego promocji. Wartościowy wpis, dzięki szerszej dystrybucji, ma szansę przyciągnąć kolejne zainteresowane osoby, w tym oczywiście także potencjalnych klientów.

#4 Narzędzie budowanie pozycji eksperta/lidera w branży

Blog, to kanał komunikacji który umożliwia Twojej firmie dzielenie się z odbiorcami wartościowymi i użytecznymi materiałami. Jeżeli pokażesz, że posiadasz wiedzę i doświadczenie w swojej branży, tym samym prezentujesz siebie lub swoją firmę, jako eksperta w danej dziedzinie. Pokaż, że za Twoją marką medyczną, produktem lub usługą stoi wartość istotna z punktu widzenia klientów i partnerów Twojej firmy.

reklama branży medycznej placówka medyczna

#5 Narzędzie komunikacji z klientami i źródło informacji

Dzięki prowadzeniu bloga i analityce działań, możesz dowiedzieć się jakie tematy, produkty i usługi medyczne są dla Twoich odbiorców wyjątkowo ciekawe, pomocne, którymi są w największym stopniu zainteresowani. Daje to możliwość kontaktu z Twoimi klientami, lepsze zrozumienie ich potrzeb oraz oczekiwań. Masz możliwość uzyskania informacji zwrotnej na podstawie komentarzy Twoich odbiorców oraz tego, które wpisy są najchętniej czytane. To cenne źródło informacji, które możesz wykorzystać celem dalszego udoskonalania oferty Twojej firmy.

#6 Medium z długim życie contentu 

Materiał publikowany w mediach społecznościowych posiada bardzo krótki czas żywotności wśród odbiorców. Raz opublikowany post w ekstremalnie krótkim czasie ginie w gąszczu kolejnych nowych materiałów publikowanych przez użytkowników oraz inne marki. W przypadku blogów jest jednak zdecydowanie inaczej. Raz opublikowany materiał może być odwiedzany przez użytkowników wiele razy. Nie tylko w momencie publikacji, ale także tygodnie, miesiące, czy nwaet lata później. Dostępny z poziomu samego bloga (menu, kategorie), widoczny w wyszukiwarkach internetowych, udostępniany przez innych użytkowników.

#7 Źródło pozyskiwania klientów

Zgodnie z wynikami badań, firmy które blogują, zyskują miesięcznie aż o 126% leadów więcej, niż te które tego nie robią. Oznacza to, że ten kanał komunikacji odgrywa niezwykle istotną rolę w sprzedaży. Prowadzenie bloga sprawia, że klienci częściej dokonują zakupów, a samych zapytań i klientów pojawia się więcej. Tworzenie i systematyczne publikowanie treści (contentu) na blogu istotnie wpływa na widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania w Google i innych internetowych wyszukiwarkach. Stronę zoptymalizowaną pod pożądane frazy, łatwiej jest znaleźć w wynikach wyszukiwania, następnie przechwycić użytkownika i przekuć go w klienta.

blog medyczny placówki medycznej leczniczej

#8 Budowanie wizerunku marki

Blog to medium które, w zasadzie w pełni, jesteś w stanie kontrolować. W przeciwieństwie do mediów zewnętrznych, takich jak na przykład artykuły prasowe. Na blogu możesz świadomie kreować pożądany wizerunek swojej marki. Przekazywać odbiorcom informacje istotne z punktu widzenia jej tożsamości. Podkreślać to, co ważne i przedstawiać swoje produkty i usługi medyczne zgodnie z tym, co zostało uwzględnione w strategii marketingowej. Dzięki temu odbiorcy dostrzegają spójny przekaz, wpływający pozytywnie na wizerunek Twojej marki.

#9 Szansa na nawiązanie współpracy

Prowadzenie bloga sprawia, że nTwoje działania są lepiej dostrzegane przez branżę medyczną, czy rynek na którym operujesz. Rośnie rozpoznawalność marki i firmy, a co za tym idzie zwiększają się także szanse na nawiązanie współpracy z różnego rodzaju podmiotami, organizacjami, innymi firmami. Firmy oraz osoby prowadzące blogi są chętniej zapraszane do prasy i telewizji, czy radia. Twój blog może także zostać zauważony przez właściciela innej firmy, który zechce nawiązać z Tobą współpracę. Pokazując się światu zwiększasz swoje możliwości biznesowe.

#10 Wzrost zaufania do firmy, marki lub osoby

Prowadzony regularnie blog, na którym publikujesz materiały wartościowe z punktu widzenia swoich klientów, powoduje że ich zaufanie do Twojej firmy lub marki rośnie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku firm działających wyłącznie w internecie (programy, technologie, oprogramowanie medyczne, itd.). Jeżeli na blogu publikujesz także kulisy z życia swojej firmy, to klienci mają szansę Cię lepiej poznać i nabrać zaufania, a to zawsze procentuje.

 

W internecie pojawia się coraz więcej blogów i innych materiałów content marketingowych. Oznacza to, że firmy rozumieją znaczenie tego kanału komunikacji w budowaniu przewagi rynkowej i wzroście sprzedaży swoich produktów, czy usług. Jeżeli jesteś właścicielem firmy, zachęcam Cię do tego abyś także zastanowił się nad uruchomieniem swojego bloga, w czym oczywiście mogę Ci pomóc – zapraszam do kontaktu.