XVIII edycja Konkursu Effie Awards 2017. Subiektywnie i krótko o wybranych kampaniach.

Effie Awards 2017

XVIII edycja Konkursu Effie Awards 2017. Subiektywnie i krótko o wybranych kampaniach.

We wczorajszej XVIII Gali Effie Awards 2017 uczestniczyłam jako obserwator, nie reprezentując nikogo z nominowanych. I z tej prywatnej perspektywy chciałam napisać kilka słów o wybranych kampaniach, laureatach i nominowanych.

Po pierwsze, jeżeli chodzi o nagrodzone kampanie, to bardzo cieszą mnie złote statuetki przyznane kampaniom „Daj się zaskoczyć” marki Maggi i „Gang Świeżaków” sieci sklepów Biedronka, jak również srebrne wyróżnienie kampanii „Podaruj Wigilię” Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich (w kategorii Edukacja Społeczna i Kampanie CSR). Te trzy kampanie są według mnie wręcz modelowymi, jeżeli chodzi o pomysł, realizację i oczywiście wyniki. Innym laureatom nie odejmuję bynajmniej zasług, jednak wspomniane trzy były moimi prywatnymi i subiektywnie wytypowanymi faworytami.

Z zaskoczeń, spodziewałam się nagrody dla kampanii „#dziejesiewpolsce” Wirtualnej Polski oraz większego wyróżnienia kampanii „Nie idź na zakupy” sklepu spożywczego online Frisco.pl. Ta pierwsza według mnie rewolucyjnie, ciekawie i porywająco połączyła rebranding z promocją portalu, druga zachwyciła mnie insightem. Nie znam jednakże wyników oraz wskaźników efektywnościowych tych kampanii, jak również innych z tej kategorii, więc nie mogę oczywiście wypowiadać się w tej kwestii.
Na koniec przyznaję, że chętnie uczestniczę w tego typu wydarzeniach, żeby mieć wgląd w bieżące działania reklamowe na rynku polskim, mimo że z perspektywy freelancera działam troszeczkę „z boku” agencyjnego świata. Zwłaszcza, że impreza co roku organizowana jest na naprawdę wysokim poziomie (z oprawą wizualną i artystyczną włącznie – w tym roku ten aspekt wypadł fenomenalnie).